דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לרכוש ביטחון עצמי 

מאת    [ 11/12/2008 ]

מילים במאמר: 1231   [ נצפה 7041 פעמים ]




שלום לכם,
במדריך הזה תלמדו לרכוש לעצמכם ביטחון עצמי שישרת אתכם בכל תחומי החיים, שיסייע לכם להרגיש טוב יותר עם עצמכם ושיאפשר לכם לחיות חיים טובים ובעיקר, חיים חסרי דאגות.

אז בוא ניגש ישירות למלאכה...

כדי לרכוש ביטחון עצמי מלא, יציב ואמיתי עליכם לבצע את התהליכים הבאים:


תהליך ראשון: להזין את הנפש
רוב האנשים מאבדים את הביטחון העצמי שלהם רק משום שהם הפסיקו להזין את הנפש שלהם במשך שנים על גבי שנים, עד שהנפש "התייבשה" והתחילה לקרוס.

חשוב להבין, שביטחון עצמי אינו משהו קבוע אלא משהו דינאמי. אם אתם לא מזינים את הביטחון העצמי שלכם באופן קבוע ויום יומי, אתם תאבדו אותו בשלב כלשהו מבלי שתבינו למה.

הלמה הוא מאוד פשוט - חייבים להזין את הנפש, וההזנה הנפשית דומה בדיוק להזנה חומרית. בדיוק כפי שהגוף זקוק למזון שלוש פעמים ביום כך גם הנפש זקוקה לחיזוק ולמזון נפשי לפחות פעם אחת ביום.

הזנה נפשית או רגשית היא פשוטה: עליכם לקרוא ספרים על רוחניות, התפתחות עצמית, צמיחה רוחנית, טיפים לחיים טובים וכל דבר אחר שיכול לתרום לרוח ולנפש שלכם, ולא רק לידע שלכם או לאינטלקט שלכם.

אגב, להזין את הנפש זה גם לשבת מול הים רבע שעה ופשוט להתמזג עם השקיעה...

הנפש היא החלק הרוחני שלנו והיא זקוקה להתייחסות יומיומית. אז תתחילו להזין את הנפש שלכם בכל סוג של חומר רוחני טוב ואיכותי.

זכרו, בלי הזנה רגשית הנפש שלכם "מתייבשת", והנפש היא הבסיס לביטחון עצמי.

בקיצור,

תקראו ספרים רוחניים מצוינים ואיכותיים (אגב, באתר שלי ישנה רשימת ספרים ארוכה ומובחרת של הספרים הטובים בתחום הנפש - תשתמשו בה). לקריאת הרשימה לחצו כאן.


תהליך שני: התמדה

בהתמדה הרעיון הוא פשוט. צריך להבין שביטחון עצמי הוא כמו יציקת בטון או בסיס. הוא חייב להיות יציב, אחרת הוא אינו שווה דבר. זכרו, ביטחון עצמי נמוך או ביטחון עצמי מופרז - שניהם למעשה מובילים למצב של העדר ביטחון עצמי.

כל הרעיון בביטחון עצמי הוא היציבות.

אדם שרגע אחד מרגיש נהדר וברגע הבא הוא מדוכדך - אינו בעל ביטחון עצמי. ביטחון עצמי הוא מצב בו יש לנו הרגשה קבועה כל הזמן, והיא אינה משתנה.

ההרגשה הזו אינה אופוריה מצד אחד ואינה דיכאון מצד שני, אלא מצב של תחושה נינוחה, טובה, חסרת דאגות, חיובית ובטוחה.

לכן, מי שרוצה ביטחון עצמי חייב ללמוד להתמיד. מה זאת אומרת? זאת אומרת לא לפחד להיכנס לשגרה, למסגרת, להרגלים קבועים בחיים, לשיטות קבועות, למה שאני קורא בשם "מיסוד עצמי".

מיסוד עצמי הוא ללמוד הרגלים וליישם אותם לאורך זמן, מבלי להפר אותם. ההרגלים הללו יוצרים עבורכם ביטחון, וכל עוד הם שם אתם מרגישים יציבים, בשליטה, בתחושה טובה, בביטחון.

חשבו על זה כך, אם יש לכם עציץ ואתם משקים אותו פעם בחודשיים - הצמח שלכם יבול, גם אם תשקו אותו בהרבה מאוד מים. אבל, אם כל יום תטפטפו לעציץ שלכם קצת מים, אבל כל יום, הצמח שלכם ישגשג ויפרח בלי שום בעיה. זו כל הכוח של התמדה.

בקיצור,

התמדה היא מעט אבל קבוע, מעט אבל כל יום, מעט השקעה אבל בצורה יציבה וקבועה כל יום, מעט מאמץ אבל בתוך מסגרת שחוזרת על עצמה. זה בעצם הכוח של התמדה.


ובלי התמדה לא יהיה לכם ביטחון עצמי כי ביטחון עצמי זה בעצם התמדה. התמדה בחיזוק עצמי ובייצוב עצמי.


תהליך שלישי: חשיבה חיובית
חשיבה חיובית היא דבר חיוני ביותר לביטחון עצמי, משום שחשיבה שלילית מחלישה אתכם ואילו חשיבה חיובית היא החשיבה היחידה שמסוגלת לחזק אתכם.

חשבו על זה כך, יש לכם מערכת חיסונית שמגנה עליכם מפני חיידקים. אילו לא הייתה לכם מערכת חיסונית שהייתה נלחמת בכל רגע ורגע נגד החיידקים התוקפים אתכם - הייתם מתים מזמן.

חשיבה חיובית היא כמו מערכת חיסונית. רק שהיא אינה מגינה עליכם מפני חיידקים פיזיים אלא שהיא מגנה עליכם מפני חיידקים רוחניים.

חשיבה שלילית פוגעת בכם. היא פוגעת תחילה ברובד המנטאלי בכך שהיא מחלישה אתכם, גורמת לכם לאבד תקווה, להיות חלשים, רפויים מדי, חסרי מוטיבציה והתלהבות. בהמשך היא פוגעת גם בגוף שלכם, וגורמת לשורה ארוכה של תהליכים כימיים שפוגעים פיזית בגוף.

הרעיון הוא פשוט - עליכם ללמוד להיות אנשים חיוביים באמצעות כך שתתרגלו לחשוב חיובית כל הזמן, ולהימנע מכל סוג של חשיבה שלילית.

ברגע שאתם מודעים לכך שאתם חושבים שלילי - הפסיקו זאת. ובמקביל, נסו ליצור מחשבה חיובית במקום זו השלילית.

אם תצרו הרגל קבוע לחשוב חיובית - הביטחון העצמי שלכם יעלה פלאים כי אתם נמנעים מכל סוג של חשיבה שלילית, ולכן שום "חיידק מנטאלי" אינו מזיק לכם ושום "מחלה רוחנית" או "מחלה מנטאלית" לא תפגע בכם.

בקיצור,

מי שמקפיד לחשוב חיובי - אינו חושב שלילי, ולכן הוא מוגן מפני כל הנזקים של חשיבה שלילית, החל מהרמה המנטאלית וכלה ברמה הפיזית.



תהליך רביעי: מנטרות

לבנות ביטחון עצמי פירושו להטמיע עמוק בתוך התודעה שלכם מצב חיובי ויציב. כלומר, עליכם ללמוד לזרוע את זרעי החשיבה החיובית עמוק בתת-מודע שלכם. אחרת, אם לא תזרעו את הזרעים מספיק עמוק באדמת התודעה שלכם ולא תשקו אותם כל יום, הם יתייבשו ויעופו לכל עבר.

לשם כך, עליכם לרשום לעצמכם משפטים קבועים שיחזקו אתכם. המשפטים הללו נקראים "מנטרות" והרעיון הוא לרשום אותם כל יום בשעה קבועה, שוב ושוב, במשך שנים על גבי שנים.

עם הזמן, המנטרה חודררת עמוק לתוך תת-ההכרה, והופכת לחלק בלתי נפרד מ"האמת" הרגשית שלכם.

"המוח הלימבי" או "המוח היונק" מקבל את תוכן המנטרה כמציאות, והוא דואג להתאים את עצמו אליה וליצור את המציאות שלכם בהתאם.

רשמו משפטים חיוביים כל יום בבוקר, והתמידו בכך במשך שנים.

בקיצור,

אם תטמיעו במשך חודשים ושנים משפטים חיוביים על עצמכם, כמו למשל "יש לי ביטחון עצמי יציב וקבוע" או למשל "רק דברים טובים קורים לי" - החיים שלכם בסופו של דבר יתנהלו בהתאם למשפטי האמת הללו.


תהליך חמישי: סידור החיים

זה השלב החשוב ביותר, ובו מתחילה הפעולה העמוקה יותר של ביטחון עצמי - והיא נקראת שליטה בחיים.

כשאני אומר "סידור החיים" הכוונה היא להכנסת סדר מלא בכל תחומי החיים, כלומר הבית, הרכב, החברים, המקצוע, המשפחה, סגנון החיים, הבגדים וכל תחום אחר.

למשל, לעשות סדר ברשימת החברים שלכם, לנפות את אלה שמזיקים לכם, מרעילים אתכם, מתחרים בכם או סתם לא מפרגנים לכם. או למשל, לעשות סדר עמוק בבית, ולהתחיל להתרכז כל פעם בחדר אחר ופשוט לסדר אותו בצורה יסודית ולזרוק כל דבר מיותר.

סידור החיים מעניק לכם שליטה מאוד חזקה על החיים שלכם, כך אתם יודעים מה נמצא ואיפה, ואם צריך אותו או שהוא מיותר.

ביטחון עצמי קשור בשליטה, בתחושה של שקט ושל ידיעה פנימית, וכמובן - ביעילות ובפשטות. לכן, אם יש לכם בלאגן בחיים, או חברים בעייתיים, או רכב חצי הרוס, או בית מבולגן, כל הדברים הללו ישליכו על הביטחון העצמי שלכם, יקשו עליכם לפתח ביטחון עצמי חזק ויציב ובסופו של דבר יחלישו את מידת הביטחון העצמי שלכם.

לעומת זאת, אם תהיו מאורגנים ומסודרים, ותקפידו שבחיים שלכם יהיו רק דברים שנחוצים לכם, שתורמים לכם ושחיוביים לכם - כך תחזקו את הביטחון העצמי שלכם ותשמרו עליו מפני תנודות לא רצויות.

בקיצור,

ככל שתהפכו למסודרים יותר - כך אתם מבססים ביטחון עצמי חזק יותר ואמיתי יותר לאורך זמן.

אז מה היה לנו?...


ביטחון עצמי הוא סוג של עבודה פנימית. אם אתם משקיעים בעצמכם - הביטחון העצמי שלכם ילך ויתייצב, ילך ויתחזק. אם אתם מזניחים את הצמיחה הרוחנית שלכם ואת המסגרת וההתמדה שלכם - לאט לאט הביטחון העצמי שלכם ילך וייחלש, וכל אירוע טראומטי או שלילי יוריד אתכם עוד יותר עמוק למטה, למקום של חוסר תקווה והעדר אמונה.

לכן, עליכם "לטפטף" כל הזמן חיזוקים עצמיים בדיוק כמו טפטפות בגינה. עליכם להיכנס לשגרה ולמשמעת שתאפשר לכם לפעול למען עצמכם לאורך זמן ולא רק בפרצי אנרגיה או בשיטת "זבנג וגמרנו".

ולפני סיום,


זה בכלל לא מסובך לבנות ביטחון עצמי. צריך להכניס רוחניות ורגש לחיים, להתמיד בכך, לחשוב חיובי, לרשום מנטרות ולהיות אנשים יותר מסודרים.

תחשבו על עציץ בגינה שלכם או בבית שלכם. אם רק תקפידו להשקות אותו כל יום - הוא כבר ישגשג. גם אתם בדיוק כך. תשקו את עצמכם בצורה שיטתית והביטחון העצמי שלכם יתחזק ויתייצב.




יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/PAGE35.asp - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב